maandag 18 april 2011

Show, don't tell

Laatst las ik dat iemand –volgens mij was het Fred de la Bret(oniere) - passie een uitgekauwd woord vond (of iets van die strekking). Ik moet zeggen dat ik vind dat ie gelijk heeft. Net als inspiratie. En da’s best lastig als je zelf een bedrijf hebt waarin het draait om passie en inspiratie. Maar ja, in welk bedrijf draait het daar niet om? Dat is precies waarom het zo uitgekauwd is.

Gelukkig voor mij is het woord uitgekauwd niet dat wat ermee wordt aangeduid. Want genoeg inspiratie hebben maar slechts de lucky few, laat staan teveel inspiratie. En laat helemaal staan passie. Ik hoor niet heel veel mensen zeggen: ‘Pfff, ik had echt weer zoveel passie, heel irritant!’

Wel te weinig tijd om al je inspiratie cq passie waar te maken. Maar dat is een ander hoofdstuk. Kom ik op terug als ik The 4-hour workweek van Timothy Ferris gelezen heb. Tja, ik loop een beetje achter. Dat krijg je met al die inspiratie. Heel vervelend.

Al met al krijg ik er een beetje een "show, don't tell" gevoel bij. Dus voorlopig ga ik maar gewoon door met mijn Grote Passies en wie weet nog een beetje inspiratie maar dat vooral niet teveel zeggen. Ssst!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten