zondag 29 juli 2012

Summerschool


Summerschool. Het is net zo leuk als het klinkt. Vorige week volgde ik bij De Redactie in Monnickendam (of all places:)) twee dagen Summerschool. Na weken regen, ging de zon spontaan schijnen. En ik leerde ook nog wat.
Digital Storytelling is het principe waarbij je gebruik maakt van de kracht van verhalen en al naar gelang je doelgroep een of meerdere (of desgewenst gewoon allemaal) van die mooie sociale media inzet, van Facebook tot Pinterest en van Linkedin tot YouTube. Nu nog een spannend verhaal maken…
Bijna haaks daarop en juist daarom zo’n mooie aanvulling was Schrijven voor Google waarbij vooral telt hoe dat verhaal scoort op een zoekmachine. Mooi verhaal of minder mooi verhaal, daar kijkt Google niet zo naar.
De kunst is om natuurlijk die gulden middenweg te vinden. Een paar tips van de meester, lekker door elkaar:
1) Plaats geen losse posts maar bouw je verhaal op in de tijd.
2) Wat wil je nou eigenlijk met jouw webpagina ofwel wat is het doel? (informeren, verkopen, betrekken)
3) Zoek uit waar jouw doelgroep op googelt, daar moeten ze je dus ook op kunnen vinden.
4) Google is gek op linkjes dus gewoon doorverwijzen, wie weet verwijst er op een dag nog iemand terug ook. Eerst geven...
5) Wil je meer weten? Dan is een dagje Summerschool misschien ook leuk voor jou.
Daarna krijg je het lekker druk want dan wil je opeens heel je website anders en al die sociale media zinvol gebruiken. Maar ach, dan heb je straks in de winter tenminste ook wat te doen.
En het mooiste is dat je meteen de haven van Monnickendam een keer gezien hebt. Either way you win.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten